F.H.U. „SARDAW” Marcin Plichta
83-250 Skarszewy ul. Starogardzka 17 NIP: 592-184-39-83 Tel. 506-175-351
§ 1 DEFINICJE
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, nie biorąc pod uwagę dni ustawowo wolnych od pracy.
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Konto – nieodpłatna funkcja Sklepu uregulowana odrębnym regulaminem (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie internetowym swoje indywidualne konto. Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.
Kupujący uprzywilejowany – Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany. Przedsiębiorca uprzywilejowany – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego (definicja obowiązuje dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r.). Regulamin – niniejszy regulamin.
Sklep – sklep internetowy Sardaw.com.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https:// sardaw.com.pl/
Sprzedawca – Marcin Plichta przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą FHU SARDAW Marcin Plichta , wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5921843983, ul. Starogardzka 17, 83-250 Skarszewy
§ 2 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
-
Adres pocztowy: ul. Starogardzka 17, 83-250 Skarszewy
-
-
-
Adres e-mail: biuro@sardaw.com.pl
-
-
-
Telefon: +48506175351
-
§ 3 WYMOGI TECHNICZNE
-
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:
-
-
-
-
urządzenie z dostępem do Internetu
-
przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.
-
-
Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
-
§ 4 ZAKUPY W SKLEPIE
-
-
Ceny produktów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami (cenami brutto) za towar.
-
-
-
Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą kwotę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
-
-
-
Wybrany przez konsumenta towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
-
-
-
Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru, metodę płatności za złożone zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
-
-
-
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści oraz zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
-
-
-
Złożenie zamówienia oznacza jednocześnie zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
-
-
-
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ponownym zamówieniu.
-
§ 5 PŁATNOŚCI
-
-
Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
-
-
-
-
zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy;
-
-
-
-
-
za pośrednictwem platformy płatniczej:
-
-
-
-
-
-
Przelewy24
-
-
-
-
-
-
za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego;
-
-
-
-
W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 1 Dnia roboczego od złożenia zamówienia.
-
-
-
Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
-
-
-
Kupujący dokonując zakupów w Sklepie wyraża zgodę na stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
-
§ 6 REALIZACJA ZAMÓWIENIA
-
-
Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
-
-
-
Termin realizacji to 48 godzin od momentu zakupu.
-
-
-
W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
-
-
-
Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
§ 7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
-
Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
-
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
-
-
-
-
w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego weszła w posiadanie tego towaru;
-
-
-
-
-
w którym Kupujący uprzywilejowany wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
-
-
Aby Kupujący uprzywilejowany mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (informacja przekazana pocztą elektroniczną).
-
-
-
Kupujący uprzywilejowany ma prawo do skorzystania z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu. Sprzedawca zaznacza, iż nie jest to obowiązkowe.
-
-
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
§ 8 SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
-
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Kupującego uprzywilejowanego o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
-
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Kupującego uprzywilejowanego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Kupujący uprzywilejowany nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
-
-
Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
-
-
Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
-
-
-
Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
§ 9 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
-
-
-
-
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
-
-
-
-
-
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
-
-
-
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
-
-
-
w której przedmiotem świadczenia są: nagrania dźwiękowe, wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
-
-
-
-
-
-
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism;
-
-
-
-
-
-
-
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
-
-
§ 10 REKLAMACJE
-
-
W przypadku wystąpienia wady towaru Konsument ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
-
-
-
Korzystając z rękojmi Konsument może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
-
-
-
-
-
złożyć pisemne oświadczenie o obniżeniu ceny,
-
-
-
-
-
-
-
przy wadzie istotnej – złożyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
-
-
-
-
-
-
-
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad.
-
-
-
-
-
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
-
-
Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w
-
-
-
-
2 Regulaminu.
-
-
-
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
-
§ 11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
-
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
-
mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
-
-
-
-
-
-
-
pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/ wazne_adresy.php#faq596;
-
-
-
• bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
• internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/ consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 12 DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
◦ umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
◦ ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
◦ prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
4. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
◦ przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą; ◦ na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do
przetwarzania danych Kupującego;
◦ ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
◦ zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
5. – w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.
6. Kupującemu przysługuje prawo żądania:
◦ dostępu do swoich danych osobowych,
◦ ich sprostowania,
◦ usunięcia,
◦ ograniczenia przetwarzania,
◦ przeniesienia danych do innego administratora
a także prawo:
-
-
-
wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
-
-
-
-
W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
-
-
-
W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
§ 13 ZASTRZEŻENIA
-
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
-
-
-
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
-
-
-
Umowy zawierane na podstawie Regulaminu zawierane są tylko w języku polskim.
-
-
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
-
Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Kupującym uprzywilejowanym, w granicach prawem dopuszczonych, jest wyłączona.
-
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi względem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego jest wyłączona.
-
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub
Przedsiębiorca uprzywilejowany może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
FHU SARDAW Marcin Plichta
ul. Starogardzka 17, 83-250 Skarszewy
adres e-mail: biuro@sardaw.com.pl
– Ja/My(*) …………………………………………………………… niniejszym informuję/ informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) / o świadczenie następującej usługi(*):
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
– Imię i nazwisko Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
– Adres Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych):
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
Podpis Konsumenta(-ów) / Przedsiębiorcy(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data ……………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić